KIES EEN CATEGORIE ▾
of
Veelgestelde vragen

+ Hoe snel leveren jullie?
Alle producten die uit eigen voorraad leverbaar zijn leveren wij de volgende dag, vermits je deze op werkdagen voor 22:30 bij ons bestelt. Voor artikelen die wij niet uit eigen voorraad leveren geldt de levertijd die wij op de website tonen. De levertijd is gebaseerd op een directe koppeling naar ons backoffice systeem en derhalve altijd up-to-date.
Als wij onverhoopt de levertijd niet halen door bijvoorbeeld een vertraagde zending, houden wij je hiervan per e-mail op de hoogte.


+ Hoe kan ik contact opnemen?
We hebben geen dure telefonisch helpdesk en dat zie je terug in de prijs. Uiteraard laten we je niet in de steek wanneer je een vraag hebt over je bestelde product of over je algehele bestelling. Vragen kan je dan naar ons mailen op info@megekko.nl. Op doordeweekse dagen reageren wij normaliter binnen 2 uur op je e-mail.

+ Verzenden jullie ook aan België?
Ja, wij leveren ook aan België.

+ Versturen jullie ook in het weekend?
Ja, op zondag versturen wij pakketten die in het weekend besteld zijn, dit betekent dat als jij op zaterdag of zondag bestelt je je bestelling maandag in huis hebt.

+ Kan ik als ondernemer in België BTW vrij kopen?
Ja, dit is mogelijk. Je dient hiervoor wel over een BTW nummer te beschikken dat je kunt invoeren tijdens het bestellen. Let op: wij kunnen alleen leveren op het adres waar het BTW nummer geregistreerd staat.

+ Wanneer ik een PC in onderdelen koop, kunnen jullie deze assembleren?
Dat is helaas niet mogelijk, om 2 redenen. Niet alleen omdat wij proberen ons orderproces zo efficiënt mogelijk te houden, maar ook omdat het versturen van volledig geassembleerde systemen niet verstandig is. Het gewicht van bijvoorbeeld een processorkoeler kan er toe leiden dat deze afbreekt tijdens het vervoer en zo schade toedoet aan de andere componenten. Overigens is het assembleren van een computer goed zelf te doen. Vrijwel al onze producten zijn voorzien van een Nederlands- of Engelstalige (digitale) handleiding.

+ Kan ik zelf beslissen hoe laat de bezorging plaats vindt?
Je kan het pakket verwachten op de afleverdatum die je hebt opgegeven. Helaas is het voor ons niet mogelijk om de aflevertijd te bepalen, die wordt namelijk door onze vervoerder PostNL bepaald. Als je een track & trace code hebt kun je wel zien in welk tijdvak de bezorger bij jou verwacht te zijn. Mocht er iets zijn waardoor de leverdatum niet gehaald kan worden, dan nemen wij altijd even contact met je op.

+ Kan ik mijn pakket volgen?
De dag voor de leverdatum ontvang je een PostNL Track&Trace code. Via deze code kan je de datum en het tijdsvak zien waarop PostNL het pakket komt bezorgen.

+ Is het nog mogelijk om een gedeelte van mijn bestelling alvast op te sturen en de overige artikelen na te leveren?
Het is niet mogelijk om een bestelling gedeeltelijk op te sturen. We kunnen wel een gedeelte van je order annuleren en het geld aan je crediteren en vervolgens het restant opsturen. Daarna heb je zelf de mogelijkheid om zelf de overige producten opnieuw te bestellen, zodat je bestelling alsnog in twee delen geleverd wordt.

+ Kan ik mijn bestelling annuleren?
Het is mogelijk om je bestelling te annuleren. Dit kan echter alleen wanneer de order nog niet verzonden is. Als je de order wenst te annuleren stuur je een e-mail naar info@megekko.nl met als onderwerp “order annuleren”. Vermeld in de e-mail altijd je order-ID, je NAW-gegevens en het IBAN nummer waarop wij het bedrag kunnen crediteren.

+ Kan ik mijn order na het plaatsen nog aanpassen?
Het is helaas niet mogelijk om je order aan te passen nadat deze is geplaatst.

+ Is het mogelijk om een extra product aan mijn bestelling toe te voegen?
Het is niet mogelijk om een extra artikel toe te voegen. Je kunt uiteraard wel een nieuwe bestelling plaatsen.

+ Ik heb gekozen voor een alternatieve leverdatum, deze wil ik echter graag aanpassen, is dit mogelijk?
Het is mogelijk om de afleverdatum te wijzigen indien de producten voorradig zijn. Je kunt in dit geval de gewenste afleverdatum door geven via e-mail op adres info@megekko.nl.

+ Ik wil graag een bestelling plaatsen van meerdere artikelen. Is het nog mogelijk om korting te krijgen?
Bij Megekko staan wij voor een scherpe prijs. Om te zorgen dat dit altijd zo is passen wij dan ook dagelijks onze prijzen aan. Op onze website staan dan ook altijd onze actuele scherpste prijzen. Vaak zijn wij de goedkoopste van Nederland! Om deze reden geven wij geen korting.

+ Wat zijn de verzendkosten voor het verzenden binnen Nederland?
Voor het verzenden van een bestelling binnen Nederland wordt een tarief gerekend van €3,95 per verzending. Bepaalde artikelen versturen wij gratis. Als je een artikel met gratis verzending aan je bestelling toevoegt, vervallen alle verzendkosten.

+ Wat zijn de verzendkosten voor het verzenden naar België?
Voor het verzenden van een bestelling naar België wordt een tarief gerekend van €5,95 per verzending. Bepaalde artikelen versturen wij gratis. Als je een artikel met gratis verzending aan je bestelling toevoegt, vervallen alle verzendkosten.

+ Is het mogelijk om mijn pakketje bij de buren af te geven?
Indien de geadresseerde zelf niet thuis is om het pakket in ontvangst te nemen zal het altijd bij de buren aangeboden worden. Je buren zullen wel moeten tekenen voor ontvangst. Niet iedereen wenst dit te doen. Het kan dan ook handig zijn, je buren te informeren dat er mogelijk een pakket aan wordt geboden. Indien het pakket niet afgeleverd kan worden wordt er door de bezorger de volgende dag een tweede poging gedaan. Lukt ook dan het afleveren van het pakket niet dan zal het bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt worden afgegeven. Hierover ontvang je een notificatie in je brievenbus.

+ Is het mogelijk om mijn afleveradres te wijzigen?
Nadat je bestelling is verzonden en je een track & trace code ontvangen hebt is niet meer mogelijk om het afleveradres te wijzigen. Indien de bestelling nog niet is voorzien van een track & trace code kun je een alternatief afleveradres opgeven via e-mail op adres info@megekko.nl.

+ Wat zijn de mogelijkheden om mijn bestelling bij Megekko te betalen?
Een bestelling bij Megekko kan betaald worden via IDEAL, VISA, Bancontact, Mastercard of Maestro. Andere opties zijn niet mogelijk.

+ Waar kan ik mijn eerder bestelde orders terug vinden?
Wanneer je inlogt met het e-mailadres dat gekoppeld is aan je Megekko account kun je de geschiedenis van je orders inzien. Hierin staan al jouw orders, inclusief een digitale factuur weergegeven.

+ Is het mogelijk om losse onderdelen van product te bestellen?
Bij Megekko is het niet mogelijk om losse onderdelen van een artikel te bestellen.

+ Een van mijn bestelde artikelen blijkt defect, hoe kan ik deze laten repareren of omruilen?
Je kunt een retouraanvraag bij ons indienen, meer informatie hierover vind je door hier te klikken .

+ Hoe moet ik een retour opsturen naar Megekko?
Uiteraard mag je voor je retourzending zelf kiezen welke vervoerder je kiest. Wij adviseren je het pakket aan ons te retourneren met DHL for you. Het versturen van een pakket via DHL is voordelig en een DHL verzendpunt zit altijd bij je in de buurt!

Op zoek naar een DHL verzendpunt bij jou in de buurt? Bezoek dan: www.dhlparcel.nl/nl/particulier/parcelshop

Je moet ervoor zorgen dat het product deugdelijk verpakt naar ons wordt opgestuurd. Dit betekent ingepakt in een stevige doos en goed beschermd zodat het product volledig en in goede staat bij ons terug komt.

+ Kan ik mijn retour zelf bij Megekko afgeven?
Dit kan inderdaad. Houd er wel rekening mee dat wij goederen alleen aan kunnen nemen, ze kunnen dus niet direct voor je worden omgewisseld of gerepareerd.

+ Hoe lang duurt het voordat mijn retour is afgehandeld?
Het afhandelen van een retour neemt doorgaans 3 werkdagen in beslag. Indien het een reparatie bij onze technische dienst of leverancier betreft kan de afhandeling langer duren. Uiteraard informeren wij jou hierover per e-mail.

+ Wat zijn de mogelijkheden voor met betrekking tot mijn retourafhandeling?
Dit verschilt per artikel en de leeftijd van het artikel. Hieronder zie je de mogelijke uitkomsten van een retourafhandeling.
1) Je retouraanvraag wordt gecrediteerd indien het volledig en zonder schade wordt teruggezonden naar Megekko. Indien een retour onder de noemer ‘user abuse’ valt kunnen wij het niet vergoeden. 1x per week worden alle credits verwerkt en ontvang je het bedrag terug op je rekening.
2) We vervangen het product voor een nieuw exemplaar. Als het product vervangen is ontvang je een nieuwe track & trace code om de zending te volgen tot deze bij je bezorgd wordt.
3) Onze technische dienst repareert het product, dit aspect kan meer tijd in beslag nemen. Het artikel moet getest worden om te achterhalen waar het probleem zich nu daadwerkelijk bevindt. In dit geval adviseren we altijd om onze mail af te wachten voor een update.
4) Je retour wordt opgestuurd naar de fabrikant voor reparatie. Dit kan enkele weken in beslag nemen. In dit geval adviseren we altijd om onze mail af te wachten voor een update.

+ Binnen hoeveel dagen na aankoop kan ik een product terugsturen?
Elke consument heeft het recht om een product binnen 30 dagen retour te zenden. Om hiervan gebruik te maken dient het product ongebruikt en nieuwstaat te zijn.

+ Moet ik mijn volledige order terugsturen?
Als Megekko klant is het alleen nodig om de artikelen retour te zenden die niet naar wens zijn of eventueel defect zijn. Als je bijvoorbeeld een moederbord terug wilt sturen dient dit product wel volledig retour gezonden te worden, denk hierbij aan de doos, boekjes, s-ata kabels etc. Let er vooral bij RAM modules op dat als het gaat om een kit van twee modules dat beide modules verstuurd moeten worden, ook wanneer slechts een van de twee defect is.

+ Kan ik een offerte op laten maken bij Megekko?
Bij Megekko maken we geen offertes. Dit doen wij niet omdat onze prijzen elke 20 minuten kunnen veranderen. Een bepaalde prijs vastleggen door middel van een offerte is dan ook niet mogelijk. Wil je toch graag een overzicht wat een aantal onderdelen kosten? Voeg ze dan toe aan je winkelmandje en de totaalprijs wordt automatisch voor je berekend.

+ Kan ik mijn bestelling afhalen bij Megekko?
Het is helaas niet mogelijk om een bestelling af te halen. Uiteraard leveren wij jouw bestelling graag thuis, of op een door jou opgegeven afleveradres af.

+ Is het mogelijk de factuur te ontvangen voor dat ik een verzendbevestiging heb gehad?
Nee dit is niet mogelijk. Op het moment dat je order verwerkt wordt, maken wij de factuur op. Deze krijg je fysiek in de doos meegeleverd én kun je digitaal downloaden, nadat je order is verzonden. Megekko zal niet op voorhand een factuur maken en versturen.

+ Wat is Winkelen en Sparen?
Winkelen en Sparen is een online lidmaatschap waarmee je exclusief toegang krijgt tot vele kortingen en cashback ontvangt bij een groot aantal online retailers.
Met Winkelen en Sparen kun je een welkomst-cashback tegemoet zien bij je volgende aankoop bij megekko.nl. Leden kunnen daarnaast een maandelijkse bonus van €15,- claimen en altijd 10% cashback ontvangen bij aankopen bij een groot aantal online retailers.

Het lidmaatschap is de eerste 30 dagen gratis. Hierdoor kun je eenvoudig het lidmaatschap uitproberen voordat je het maandelijkse lidmaatschapsgeld van €15,- dient te betalen.
Leden kunnen hun lidmaatschap op elk moment stop zetten door contact op te nemen met Winkelen en Sparen via 0800 220 0026 (gratis) of ledenservice@winkelenensparen.nl.

+ Kan ik als Belg mijn zakelijke bestelling op een alternatief adres laten leveren?
Het is voor ons niet mogelijk om op een ander adres te leveren dan het adres waarop het BTW nummer geregistreerd staat. Wij doen dit niet uit onwil, maar ter voorkoming van BTW fraude.

Als wij alternatieve afleveradressen toe zouden staan bestaat de kans dat een particuliere klant het BTW nummer van een bedrijf opzoekt (iets dat erg gemakkelijk is; iedereen kan bijvoorbeeld naar de website www.kinepolis.be surfen en daar het BTW nummer achterhalen) en dit vervolgens gebruikt om een intracommunautaire bestelling zonder BTW te plaatsen en dit bij hem thuis af laat leveren.

Helaas betekent dit dat de goeden onder de kwaden moeten lijden, echter kunnen wij simpelweg niet het risico nemen dat de Belgische staat het BTW bedrag alsnog op ons verhaalt.

Wij hopen op je begrip hiervoor.



Bezig met zoeken...
Je bent nog niet ingelogd
✖︎
E-mailadres:
Wachtwoord:
✖︎
Sluiten
 
✖︎
Sluiten