Op het moment dat je kiest om je bestelling achteraf te betalen, krijg je van Klarna separaat een factuur.
Klarna stuurt jou de factuur toe wanneer wij de bestelling verwerkt hebben. Deze factuur ontvang je via e-mail, maar download de
Klarna app, dan gaat dat nog een stuk eenvoudiger. Deze factuur betaal je aan Klarna in plaats van aan ons, uiterlijk 14 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Het makkelijkst is om de factuur via de Klarna app te betalen. Maar je kan hem ook via de online portal op klarna.com betalen.
Komt het even niet uit om de factuur binnen 14 dagen te betalen?
Met Klarna heb je de mogelijkheid om de betaling eenmalig 10 dagen te snoozen, geheel kosteloos! Is 10 dagen niet genoeg, dan kan je ook voor een kleine bijdrage tussen de € 0,40 en € 1,90 de betaling met 30 dagen uitstellen. Dat regel je allemaal heel handig in de Klarna app.
Kredietcheck, of niet?
Als Klarna mij de optie geeft om 14 dagen na levering te betalen, doen ze dan een kredietcheck bij mij?
Zowel Megekko als Klarna zullen geen kredietcheck doen die impact heeft op jouw kredietwaardigheid.
Het is wel mogelijk dat Klarna een 'niet-geregistreerde' navraag doet, dit heeft geen effect op jouw kredietwaardigheid.
Hoe weet ik of Klarna mijn betaling heeft ontvangen?
Nadat Klarna je betaling heeft ontvangen, verstuurt Klarna een bevestiging naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met Klarna's Customer Service team via de Klarna App. Houd hierbij je betalingsbewijs bij de hand.
Wat gebeurt er als ik te laat betaal?
Klarna berekent geen kosten voor het gebruik van Betaal later. Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen. Bij aankopen onder € 20,- wordt € 7,50 aanmaningskosten in rekening gebracht.
Blijft betaling uit dan kunnen deze kosten voor bedragen tot € 2.500,- oplopen tot 15% van het factuurbedrag, met een minimum van € 40,-.
Wat moet ik doen als ik mijn bestelling wil annuleren?
Neem contact op met onze klantenservice van Megekko wanneer je je bestelling wilt annuleren.
Heeft dit antwoord je geholpen?